onze aanpak

U dacht hier alles over onze aanpak te lezen? Goed dat u nieuwsgierig bent. Maar ‘dé raax-aanpak’ bestaat niet. Werken met één aanpak zou betekenen dat we zomaar voorbijgaan aan de verschillen in onze klanten, in hun verhalen, behoeften en wensen. Of het zou betekenen dat wij achteroverleunen en onze klussen op routine doen. Laten dat nou net twee dingen zijn waar we een hekel aan hebben.

Er zijn wel ingrediënten die steeds terugkomen in onze werkwijze. Wij beginnen met luisteren. Aftasten, vragen, praten, kijken waar de pijn zit. Dat is ons vertrekpunt. Alles start met een band opbouwen tussen u en ons. Elkaar begrijpen. Wij zien de samenwerking tussen klant en raax op deze manier.

Wanneer deze drie partijen als eilandjes functioneren, schiet u er niks mee op. Sterker nog: u schiet erbij in. Er móet verbinding zijn. Die verbinding leggen wij, graag zelfs.

onze kernwaarden

We willen ook graag onze kernwaarden laten zien. In deze kernwaarden herkennen wij ons allemaal. We selecteren er onze nieuwe medewerkers op, het is ons filter. Wie zich er niet bij thuis voelt, is geen match. Simpel.

Onze kernwaarden zijn:

Samen

Alles gebeurt in verbinding. Samen kun je altijd meer.

Lef

Het lef om de echte vraag te stellen, het echte gesprek te voeren. Lef om je kwetsbaar op te stellen.

Open

Openstellen voor zienswijzen van anderen. Zelf transparant zijn. In alles.

Aandacht

Wat we doen, doen we met rust en aandacht omdat we ervan overtuigd zijn dat dat de kwaliteit ten goede komt.

Plezier

Omdat waar je mee bezig bent ook gewoon leuk mag zijn. Stel jezelf de vraag ‘vind ik het nú leuk?’.

Afmaken

Klinkt concreter dan ‘waarde voor een klant toevoegen’. Maar dat is wel wat we bedoelen.

drie elementen

In ons werk draait het om drie elementen. Visie, toetsingskader en transitie. Een bijna heilige drie-eenheid. Onze lievelingsklant zegt: wij zijn van de nieuwe wereld, we zijn aan het leren en groeien. Maar dat zeg je pas als je begrijpt dat het een traject wordt dat dingen blootlegt, dat zal schuren. Het gaat niet zonder slag of stoot. Want wat wij komen doen, heeft overal impact. Legt competenties en incompetenties bloot, zet de spotlights op blinde vlekken. Dan ziet de klant ineens: wat een reis, dit is niet van a naar b, dit gaat de hele organisatie veranderen. Dán is het besef er, en dan gaan we het samen doen. Maar onze klanten zijn zelf in de regierol. Een ICT-transitie is niet iets wat je overkomt.

Waarom leggen wij de nadruk op de veranderingen? Omdat het geen ICT-transitie is maar een organisatie-ontwikkeltraject. We helpen mensen in organisaties professioneler met elkaar samenwerken. Waarom wij daar zo goed in zijn – zonder valse bescheidenheid?
Wij hebben verstand van IT, wij hebben verstand van architectuur én we hebben verstand van mensen.